1 april 2008

Oldschool skaters.

Var trött på typ allt i förra veckan...Jag & Vampis bestämde oss för att strunta i alla jobb, vi drog & åkte skidor istället. Det blev en toppendag med vårväder, ca +10grader & full fräs i pisterna. Fick även tummen ur & beställde en ny skateboard i samband med ett skatefoto-jobb, tycker att min gamla Santa Cruz - Rick Demontrond/Spidey bräda snart förtjänar en hedersplats på väggen. Den har varit i tjänst nästan dagligen sedan den köptes i staterna 1987...Den nya blev en Tony Hawk / Birdhouse trots att jag var mer sugen på en Santa Cruz.
(Hämtar barnen varje dag med brädan;) Började tänka gamla skateminnen, Ronni Red körde Per Welinder, Döve-Lars (sveriges genom tidernas bästa rampåkare) hade Lance Mountins bräda men vafan hade Joppe för bräda??? Minnena sviktar! Bilden ovan, 1. Nya brädan / 2. Vampis, 4år i skidbacken / 3. Santa Cruz - Spidey som varit i tjänst i 22år / 4. Min gamla Tony Hawk / 5. Min gamla favorit Rob Roskopp. SKATE OR TRASH ;)

4 kommentarer:

meditations71 sa...

En gammal Magnussonbräda körde jag som mest då det begav sig! Det var också '87 jag sprang omkring i "Dogtown" förresten...

Alice Cooper sa...

Vafan, körde ? Du kör väl fortfarande;)
Satt & kollade gamla priser på brädorna idag, sköj att trotjänaren blivit samlarobjekt, spideyn brukar gå för omkring $800-1200 när den kommer ut på ebay;)

http://www.skateandannoy.com/features/ebay/

meditations71 sa...

Du det var ett bra tag sedan får jag minsann erkänna! Den gamla brädan ligger väl kvar någonstans i Sverige.

Det kanske blir ett försök igen när smågrabbarna växer upp!

Hör av dig på Fejsboken mannen!

Anna (i pararellen) sa...

Niklas

Känner igen dina skateboards från skolkatalogerna,
(från tiden då vi gick i Tullbroskolan) skoj att du fortarande är lika crazy & galen.
Roligt att kolla på din blogg för att se vad du gör nuförtiden. Kramar från Anna